Переглядів: 327 | Додав: Директор | Дата: 13.11.2018 | Коментарі (0)

Тема. Чарльз Діккенс – «найбільший оптиміст століття». Повість «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами».
Гуманістичний зміст твору

Мета уроку:
* навчальна: зацікавити біографією і творчістю Ч.Діккенса; ознайомити з історією створення повісті, з особливостями «різдвяних оповідань»; вчити аналізувати прочитане;
* розвивальна: розвивати допитливість, уміння слухати й виступати з власним повідомленням;
* виховна: виховувати прагнення розуміти інших людей.
Обладнання: портрет Ч.Діккенса, виставка творів письменника, опорні схеми, папір.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Теорія літератури: різдвяне оповідання; гуманізм, гуманіст, гуманність.
Справжні коштовності, з якими не може
зрівнятися золото, - це доброта й милосердя.
Ч.Діккенс

Довершені оптимісти, одним з яких був Діккенс,
не приймають світ, не захоплюються світом –
вони в нього закохані.
Г.К.Че ... Читати далі »
Переглядів: 1599 | Додав: Юлія_С | Дата: 10.10.2015 | Коментарі (0)

Тема. Літературна байка. Л.Глібов «Щука»
Мета.
Навчальна: поглибити знання учнів про літературну байку та байкарську спадщину Л.Глібова; вчити учнів розуміти роль гумору в житті людини; виразно і вдумливо читати твори байкаря, коментувати їхній прихований зміст;
розвиваюча: розвивати культуру зв’язного мовлення, творчі, аналітичні здібності, логічне та образне мислення;
виховна: виховувати високі моральні якості, повагу до творчості видатного українського байкаря Л.Глібова, негативне ставлення до несправедливості, брехні , жадності; формувати активну життєву позицію.
Обладнання: портрет Л.Глібова, виставка творів письменника, презентація життя і творчості байкаря (ноутбук); портрети Езопа, І.Крилова.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Т.Л. : літературна байка, алегорія, мораль.
Міжпредметні зв’язки: світова література: байки Езопа, І.Крилова, Жана де Лафонтена.
Глібов – творець правдивих
перлин української літера ... Читати далі »
Категорія: МО гуманітарного циклу | Переглядів: 1235 | Додав: Юлія_С | Дата: 07.12.2014 | Коментарі (0)

Тема. Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня у прозі». Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя.
Мета: допомогти учням глибше усвідомити гуманістичний зміст та ідейно – художні особливості твору; розвивати навички образного та логічного мислення; артистичні здібності; естетичні смаки, пам'ять учнів; виховувати на засадах гуманістичних загальнолюдських цінностей.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: портрет Ч.Діккенса, збірки його творів, ілюстрації, елементи костюмів та декорацій; аудіозаписи колядок.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми й мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Слово вчителя
В Англії існувала така традиція: перед Різдвом у пресі публікували твори з різдвяною тематикою. Діккенс теж написав збірку «Різдвяні оповідання», що побачила світ у 1843 році. У ній відбилися погляди автора на суспільство. Сам письменник розглядав цей твір як соці ... Читати далі »
Категорія: МО гуманітарного циклу | Переглядів: 6993 | Додав: Юлія_С | Дата: 29.03.2012 | Коментарі (0)

Методичні рекомендації вчителю щодо самоаналізу уроку

В основних напрямках реформи загальноосвітньої та професійної шкіл зазначається, що людина повинна виховуватись у нас непросто носієм певної суми знань, а насамперед, як громадянин суспільства, з притаманними йому переконаннями, мораллю, інтересами, високою культурою праці і поведінки.

У школі урок надійно посів місце основної організаційної форми навчання, де реалізуються його глобальні мета, цілі й завдання всебічного розвитку особистості, формування її інтелектуальних можливостей, здійснення виховання.

Урок можна вважати ефективним, якщо на ньому забезпечується оптимальний зв'язок усього комплексу навчально-виховних цілей, якщо увага і мислення учнів концентруються на основних, провідних ідеях і поняттях теми, що вивчається, пробуджуються і розвиваються навчальні процеси, формуються потреби учнів у знаннях.

Усі ці вимоги до сучасного уроку мотивова ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 1376 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (2)

Схеми аналізу уроків за різними аспектами

Орієнтовна схема повного аналізу уроку

1. Тип і структура уроку:
Тип, структура уроку, його місце серед уроків з теми.
Мета уроку, дидактичні завдання окремих етапів.
Витрата часу.

2. Зміст та методика повторення вивченого:
Повнота та глибина перевірки.
Методика повторення, диференціація завдань.
Кількість задіяних перевіркою учнів.
Об'єктивність та аргументація оцінювання.

3. Вивчення нового матеріалу:
Вимоги програми.
Науковість, зв'язок із життям, систематичність, доступність, співвідношення у матеріалі головного та другорядного.
Відповідність матеріалу цілям та завданням уроку.

4. Методи навчання:
Оснащеність уроку наочними посібниками, дидактичними матеріалами.
Обґрунтованість застосованих методів.
Активізація пізнавальної діяльності.
Використання ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 1293 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (1)

Різнобічний аналіз уроків
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно до поставленої мети. Орієнтовна схема самоаналізу уроку. Методичні рекомендації вчителю щодо самоаналізу уроку. Психологічний аналіз уроку. Соціологічний аналіз уроку

Вимоги до сучасного уроку:

1. Урок спрямований на високі кінцеві результати, на підвищення рівня якості й ефективності навчання, на всебічний розвиток особистості.

2. Урок - відносно самостійна ланка у системі навчання.

3. Урок будується як цілісна система взаємодії учителя і учнів на основі співробітництва.

4. Урок будується на основі:
програмних вимог;
урахування можливостей учнів;
урахування можливостей учителя, його творчого потенціалу.

5. Кожен урок має таке дидактичне призначення:
засвоєння нових знань;
формування ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 707 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (1)

Орієнтовна схема самоаналізу уроку

1. Чи відповідає мій урок програмі?
2. Чи правильно мною були визначені і розв'язані на уроці навчальні, виховні і розвиваючі завдання?
3. Чи оптимально було визначено зміст уроку, чи відповідає він завданням?
4. Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи зумів я акцентувати увагу учнів на його вивченні?
5. Чи вдало визначена структура уроку? Чи була організована на уроці робота із формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювались внутрішньопредметний і міжпредметний зв'язки?
6. Які методи і засоби навчання були використані на уроці? Чи були вдалими вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) домінували на уроці? Чи були вдалими їх вибір і поєднання?
8. Чи об'єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання учнів?
9. Чи правильно здійснювався на уроці інструктаж, визначалися обсяг і складність домашньо ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 697 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (0)

Вимоги до сучасного уроку в школі
У поглядах на вимоги до уроку варто дотримуватися двох пiдходiв — загальнопедагогiчного і методичного. Останній зумовлений особливостями вивчення конкретної навчальної дисципліни. Ми будемо розглядати загальнопедагогiчнi вимоги, якi є базою для творчого розвитку вимог до уроку i до особливостей фахових методик.
Загалом можна виділити такi групи загальнопедагогiчних вимог до уроку: санiтарно-гiгiєнiчнi, психолого-фiзiологiчнi, дидактичні, виховні .
Для успiшностi процесу навчання передусім необхідно забезпечити природні умови для біологічної життєдіяльності кожного учня, нормального функціонування фізіологічних процесів, якi є важливою передумовою психічної діяльності особистості. Тому на кожному уроці під керівництвом учителя мають бути забезпечені такi санiтарно-гігiєнiчні вимоги: оптимальний повітряний режим, правильне освітлення, належний тепловий режим, чергування різних видів навчальної діяльност ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 956 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (0)

Схема аналізу процесу формування загальнонавчальних умінь і навичок

1. Навчально-організаційні
Учитель на уроці:
оголошує мету уроку;
визначає задачу конкретного етапу уроку;
учить планувати виконання завдання;
учить знаходити найбільш раціональні способи виконання;
учить самооцінці виконуваної роботи.
Учень на уроці:
виконує відповідну роботу, наслідуючи вчителя;
вносить свої елементи;
використовує знання про спосіб творчої діяльності;
опановує відповідні вміння.
2. Навчально-інтелектуальні
Учитель на уроці:
продумано працює над інтелектуальними вміннями та навичками;
реалізує міжпредметну методику їхнього формування;
погоджує свої дії з іншими викладачами;
спирається на вже відоме учням;
уводить уміння практично;
уводить уміння з поясненням їхньої теоретичної основи;
розвиває вміння далі.
Учень н ... Читати далі »
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 690 | Додав: Тетяна | Дата: 08.03.2012 | Коментарі (0)

1 2 3 »