04:08
Науково - меиодичний проект на 201 - 2015 роки


                   Науково- методичний проект 

              Лошкарівської ЗОШ І - ІІІ ступенів 

                               на 2010 - 2015 роки 

                                    "Підвищення рівня загальної
                                    креативності учасників
                                    навчально - виховного процесу, 
                                    спрямованого на розвиток 
                                    творчого потенціалу учнів"

                    Актуальність проекту

     Сьогодні в країні створюється нова школа, де учень  повноцінне живе, проектує своє майбутнє, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. Щоб мати можливість знайти своє місце у житті, учень сучасного навчального закладу мусить володіти певними якостями, уміннями.

·       Швидко адаптуватися у різних життєвих ситуаціях;

·       Критично мислити;

·       Правильно використовувати набуті знання і вміння в навколишній дійсності;

·       Бути здатним приймати нестандартні рішення, творчо мислити;

·       Уміти уникати конфліктів та виходити з будь – яких конфліктних ситуацій;

·       Бути комунікабельним у різних соціальних групах, уміти працювати в команді;

·       Цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному й особистому плані, так і інтересах суспільства, країни;

·       Бережно ставитися до свого здоров’я й здоров’я інших як найвищої цінності;

·       Бути здатним до вибору альтернатив, що пропонує сучасне життя;

·       Уміти планувати особисте життя, орієнтуватися у системі різноманітних суперечливих цінностей, визначати своє кредо, свій стиль.

    Такі якості можуть бути сформовані в системі освіти, яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети. Ці проблеми сьогодні стоять перед освітніми закладами. Робота навчальних закладів з  формування творчої особистості, спроможної реалізувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з самоствердження індивідуума поки що недостатньо ефективна.  Тому у значній частині нашої молоді, яка закінчує школу, спостерігається:

·        Не сформованість належного рівня національної свідомості, активної громадянської позиції, політичного мислення і політичної культури;

·        Низький рівень ініціативи, здатності до самостійного вирішення проблем;

·        Не сформованість умінь правильно використовувати здобуті знання в практичної діяльності, аналізувати нестандартні ситуації;

·        Недостатній рівень усвідомлення своєї ролі, яку вони покликані відіграти в суспільному житті;

·        Відсутність далеких перспектив;

·        Наявність хибних сподівань, що успіх прийде сам, без копітких зусиль та праці.

Значній частині учнівської молоді властивий стан соціальної

інфальтивності. Актуальними є проблеми соціально значущої діяльності, культури спілкування, соціальної адаптації, морального зубожіння. Все більшій кількості учнівської молоді стає притаманною девіантна поведінка.       

      Креативна освіта – це основа психологічного механізму, що зумовлює творчу людину для самоактуалізації у різних видах життєвої діяльності.  Креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. В системі освіти творчі можливості, які закладені природою у кожної дитини, мають бути розвинені та педагогічно скориговані, школа повинна закласти підгрунття розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.

        Таким чином, креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності, у який як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації, прагне до творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового.

     Майбутнє України – за поколінням, що сьогодні опановує життя в школі, якість якого залежить від особистості, яка здатна до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.     

 

Головною метою проекту є

формування і розвиток свідомої творчої компетентної особистості з громадянською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатною змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Основні завдання проекту:

·        Постійно розширяти рольовий простір кожного учня, включенням його в різноманітні види діяльності, що створює можливості для творчої самореалізації та накопичення досвіду соціальних стосунків;

·        Дати дитині не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистих якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною;

·        Формувати у сучасного учня вміння керувати власними емоціями та протистояти стресам;

·        У системі виховної роботи створити умови для розвитку достатньо високої, але адекватної самооцінки. Допомогти учню краще пізнати себе, розкрити власні можливості, оволодіти навичками оцінювання своїх досягнень і невдач;

·        Використовувати сучасні педагогічні технології, які позитивно впливають на розвиток спонтанності школяра, тобто вміння швидко та адекватно реагувати в нестандартних ситуаціях, приймати ефективні рішення;

·        Формувати в процесі становлення основних складових позитивної Я-концепції особистості учня мислити позитивно. Утверджувати цінність людини, її гідність, вміння набувати досвід, навіть через помилкові дії, спрямованість на позитивне сприйняття реальності та її активне перетворення.

Методи дослідження

Науковий аналіз психолого – педагогічної літератури, спостереження, анкетування, опитування, тестування, аналіз педагогічного досвіду окремих вчителів і всього педагогічного колективу.


Науково новизна дослідження

 

полягає у розробці моделі креативної освіти навчального закладу, визначенні педагогічних стратегій їх розвитку, науковому обґрунтуванні шляхів реалізації проблеми.


Практична значимість роботи над проектом

 

 пов’язана з можливістю залучення до дослідницької діяльності всіх педагогічних працівників та накопичення досвіду використання інноваційних технологій розвитку творчого потенціалу учнів

Етапи реалізації проекту

Підготовчий.

Конкретизації проблеми навчального закладу, планування тематики педагогічних рад, нарад, роботи методичних об’єднань, творчих груп, визначення основних показників, діагностика рівня готовності педагогічного колективу для роботи над проектом, організація методичної роботи з проблем креативної освіти; вивчення педагогічного досвіду роботи над аналогічними проектами інших шкіл, вивчення літератури з даної теми, створення «банку інформації» за результатами першого року роботи.

Термін дії проекту:    01.09 2010 – 01.09 2015 р.

Підготовчий.

Конкретизації проблеми навчального закладу, планування тематики педагогічних рад, нарад, роботи методичних об’єднань, творчих груп, визначення основних показників, діагностика рівня готовності педагогічного колективу для роботи над проектом, організація методичної роботи з проблем креативної освіти; вивчення педагогічного досвіду роботи над аналогічними проектами інших шкіл, вивчення літератури з даної теми, створення «банку інформації» за результатами першого року роботи.

Організаційно -  моделюючий

Координація методичної роботи для підвищення творчої активності педагогів

Креативний

Апробація системи діяльності педагогів спрямованої на розвиток творчого потенціалу особистості, накопичення досвіду з даного питання

Коригуючий

Аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей, аналіз матеріалів розвитку творчого потенціалу учнів

Підсумковий

Узагальнення педагогічного досвіду, підведення підсумків рівня участі роботи над проектом, підвищення самоосвіти кожного педагога, обмін досвідом на рівні навчального закладу і між школами району, підготовка матеріалів для публікації у фахових виданнях

Очікувані результати:

На рівні навчального закладу:

активізація творчої активності педагогічних кадрів, підвищення рівня психолого – педагогічної культури та фахової майстерності педагогів, запровадження інноваційних навчально – виховних технологій, спрямованих на розвиток креативності учасників педагогічного процесу, зростання якості освіти та виховання, вдосконалення системи психолого – педагогічного супроводу розвитку особистості школярів, що забезпечує сприятливі умови для задоволення освітніх потреб, розвитку самосвідомості, самореалізації кожної дитини у творчому середовищі, збільшення кількості випускників, що обрали професію, яка в найбільший мірі відповідає їхнім здібностям та потребам суспільства, конкретного регіону

Нарівні особистості педагогів

Усвідомлення пріоритетів креативної освіти комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, включення в систему науково – дослідної роботи, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути  запровадженим

Нарівні особистості учня

Активізація творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.

Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 691 | Додав: Директор | Рейтинг: 4.4/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]