13:41 Схема аналізу процесу формування загальнонавчальних умінь і навичок |
Схема аналізу процесу формування загальнонавчальних умінь і навичок 1. Навчально-організаційні Учитель на уроці: оголошує мету уроку; визначає задачу конкретного етапу уроку; учить планувати виконання завдання; учить знаходити найбільш раціональні способи виконання; учить самооцінці виконуваної роботи. Учень на уроці: виконує відповідну роботу, наслідуючи вчителя; вносить свої елементи; використовує знання про спосіб творчої діяльності; опановує відповідні вміння. 2. Навчально-інтелектуальні Учитель на уроці: продумано працює над інтелектуальними вміннями та навичками; реалізує міжпредметну методику їхнього формування; погоджує свої дії з іншими викладачами; спирається на вже відоме учням; уводить уміння практично; уводить уміння з поясненням їхньої теоретичної основи; розвиває вміння далі. Учень на уроці: використовує вміння правильно, упевнено; допускає помилки, використовує операції не цілком; не володіє сформованим інтелектуальним умінням. 3. Навчально-інформаційні Учитель на уроці: приділяє увагу процесу читання; методично підготовлює введення в урок активного читання; здійснює диференційований підхід у формуванні навичок читання. Учень на уроці: читає в нормі, вище норми, нижче норми (основні недоліки). Учитель: навчає продуктивним методам роботи з підручником; визначає характер пізнавальної діяльності при роботі з підручником (відтворення, творче осмислення, застосування); учить працювати з планом, тезами, конспектом, схемами, таблицями, діаграмами. Учень: працює з підручником недостатньо самостійно й упевнено; утруднюється в роботі з планом, тезами тощо; володіє прийомами роботи з підручником. Учитель: залучає додаткову літературу під час пояснення нового матеріалу; учить працювати з додатковою літературою з предмета; включає елементи бібліографічної грамотності в заняття з учнями. Учень: уміє працювати з додатковою літературою; володіє бібліографічною грамотністю; не звертається до додаткової літератури. 4. Навчально-комунікативні Учитель на уроці: розвиває увагу учнів; навчає слухати та записувати пояснення вчителя, іноді відповідь учня; розвиває монологічну мову; розвиває діалогову мову, уміння ставити запитання. Учень: управляє власною увагою; слабко управляє власною увагою; уміє ставити запитання, включатись у діалог; формує основні типи монологічної мови. Автор: Л. Ромадіна За матеріалами: Освіта.ua |
|
Всього коментарів: 0 | |