Вимоги до сучасного уроку в школі - 8 Березня 2012 - Блог - Лошкарівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Неділя, 04.12.2016, 00:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Лошкарівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог

Головна » 2012 » Березень » 8 » Вимоги до сучасного уроку в школі
13:43
Вимоги до сучасного уроку в школі
Вимоги до сучасного уроку в школі
У поглядах на вимоги до уроку варто дотримуватися двох пiдходiв — загальнопедагогiчного і методичного. Останній зумовлений особливостями вивчення конкретної навчальної дисципліни. Ми будемо розглядати загальнопедагогiчнi вимоги, якi є базою для творчого розвитку вимог до уроку i до особливостей фахових методик.
Загалом можна виділити такi групи загальнопедагогiчних вимог до уроку: санiтарно-гiгiєнiчнi, психолого-фiзiологiчнi, дидактичні, виховні .
Для успiшностi процесу навчання передусім необхідно забезпечити природні умови для біологічної життєдіяльності кожного учня, нормального функціонування фізіологічних процесів, якi є важливою передумовою психічної діяльності особистості. Тому на кожному уроці під керівництвом учителя мають бути забезпечені такi санiтарно-гігiєнiчні вимоги: оптимальний повітряний режим, правильне освітлення, належний тепловий режим, чергування різних видів навчальної діяльності, відповідність меблів індивідуальним особливостям учнів.
Варто пам’ятати, що значна частина життя дітей 12 років припадає на навчальну роботу в межах класної кімнати. Тому відсутність належних санiтарно-гiгiєнiчних умов може негативно впливати не лише на процес учіння, але й на здоров’я вихованців.
Психолого-фiзiологiчнi вимоги до організації навчально-виховного процесу на уроці випливають iз загальнопедагогiчного принципу природовiдповiдностi. Необхiдно враховувати особливостi психiчного i анатомофізіологічного розвитку учнів певного вику, дбаючи про створення передумов для психічного, фізичного i соціального розвитку кожної особистості. Одночасно педагог має дбати про забезпечення умов для розвитку в учнів позитивних емоцій як передумови активної пізнавальної діяльності. Як підкреслював психолог С.Л. Рубiнштейн, маж емоціями людини i власною діяльністю відстежується дієвий зв’язок, емоційний стан особистості впливає на її діяльність.
При організації навчального процесу мова йде про необхідність створення позитивних емоцій на основі демократичного стилю спілкування, який сприяє формуванню вільної людини. Авторитарний стиль — це продавлення пригнічення особистості. В такому стану емоцiйнi процеси загальмовані, а отже умови для пізнання вкрай несприятлива. Тому А.С. Макаренко наполягав на необхідності домагатися мажорності в дитячому колективу.
Моделюючи будь-який урок, необхідно зважати на об’єктивні психологічні й фізіологічні процеси, якi відбуваються в органiзмi учня.
1. Початок уроку: психологічна організація учнів для навчальної діяльності шляхом залучення до легких розумових дій щодо конкретної навчальної дисципліни -- настрій на певну предметну хвилю ” (усна обчислення з математики, словниковий диктант, цікаве проблемне запитання та iн.).
2. Час активної навчальної роботи залежно від дидактичної мети, змісту навчального матеріалу, учнів. Після включення учнів у розумову діяльність активність зростає, а згодом певні центри кори головного мозку стомлюються. Тому необхідно зважати на цей фактор: вдаватися до засобів відпочинку, змінювати один вид діяльності на інший; у другий половиню уроку зменшувати навантаження.
З. Органiзацiя активного відпочинку кори головного мозку шляхом провітрювання класної кімнати, залучення учнів до виконання спеціальних легких вправ, якi сприяли б насиченню крови киснем i донесенню його до клiтин мозку.
4. Органiзацiя домашнього завдання: запис на дошцi, учнями — у щоденники.
5. I робота, яка є своєрiдннм iнструктажем до виконання домашнього завдання.
6. Дидактично-психологiчне завершения уроку: загальнi пiдсумки учителя, оцiнка дiяльностi учнiв, полегшенi дидактичнi iгри на основi вивченого матерiалу.
Дидактичнi вимоги грунтуються на закономiрностях процесу пiзнання i передбачають органiзацiю навчання на уроцi з урахуванням таких чинникiв:
• наявностi рушiйної сили навчання i необхiдностi створення ситуацій для її дiї.
• цiлеспрямованої роботи з формування мотивiв навчання;
• моделювання процесу навчання на уроцi вiдповiдно до вимог логiки навчального процесу оволодiня знаннями, умiннями i навичками;
• реалiзацiї на уроцi принципiв навчання залежно вiд змiсту навчального матерiалу, вiку учнiв;
• оптимального пiдходу до вибору методiв i засобiв навчання.
Виховнi вимоги зумовленi провідними завданнями всебiчного гармонiйного розвитку особистостi вiдповiдно до вимог розумового, морального, фiзичного, трудового естетичного виховання.
На кожному уроцi необхiдно актуалiзувати тi чинники, якi мають впливати на формування всебiчно розвиненої особистостi. Це трансформується через змiст навчального матерiалу і безпосередньо через органiзацiю вчителем навчально-виховного процесу на уроцi. Тому на етапi планування уроку варто видiляти не лише дидактичну, а й виховну мету.
У системi розв’язання виховних завдань мають переважати провiднi аспекти кожної частини, що забезпечуютъ гармонiйне виховання особистостi. Зокрема:
— розумове виховання: самостiйна пiзнавальпа дiяльнiсть, iнтелектуальний розвиток, оволодiння методами учiння;
— моральне виховання: формування моральних переконань і моральних почуттiв, гуманiзму, поваги до особистостi, нацiональної гiдностi, добра, чуйностi та iн.;
— фiзичне виховання: створення оптимальних умов для фiзичного розвитку особистостi, оволодiння вмiннями і навичками турботи про своє здоров’я, культуру побуту;
-- трудове виховання: формування вмiнь і навичок розумової працi, виховання любовi до працi взагалi й почуття бережного ставлення до працi iнших, соцiально-психологiчна пiдготовка вихованцiв до участi у продуктивнiй, фiзичнiй та iнтелектуальнiй працi;
-- естетичне виховання: формування почуттiв прекрасного, вмiння вiдрiзняти прекрасне вiд потворного, озброєння школярiв знаннями й умiннями творити прекрасне в реальному життi.
Цiлеспрямована і систематична робота зi створення на кожному уроцi оптимальнкх умов для реалiзацiї завдань розумового, морального, фiзичного, трудового й естетичного виховання впродовж 11 рокiв навчання дасть плiднi результати .

Заступник директора з НР Т.О. Ананова
Категорія: МО класних керівників | Переглядів: 473 | Додав: Тетяна | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz