15:48
Звіт директора школи за 2016-2017 н.р.
Звіт директора
Лошкарівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
за проведену роботу у 2016-2017 н.р.
Бараненко Таміли Миколаївни
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік, добігають до кінця літні канікули, завершилася підготовка школи до нового навчального року і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити мою діяльність як директора на посаді протягом 2016-2017 навчального року, почути вашу думку і побажання.
Протягом 2016-2017 навчального року педколектив працював над реалізацією основних положень Законів України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про позашкільну освіту», державної та національної програми «Освіта» (Україна ХХІ століття), закону України «Про засади державної мовної політики в Україні», Національної доктрини розвитку освіти в ХХІ столітті, ст.53 Конституції України, постанов Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад», від 27.08.2010 № 776 «Про внесення зміни до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24», від 20.04.2011 № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», наказів Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, голови районної державної адміністрації, наказів відділу освіти та інших нормативних документів щодо розвитку освітньої галузі. Навчально-виховний процес у 2016-2017 навчальному році в школі був організований з метою забезпечення оптимальних умов фізичного, інтелектуального, психологічного і соціального становлення особистості школярів, досягнення ними рівня навчальних досягнень, що відповідає потенціальним можливостям учнів з урахуванням їх пізнавальних інтересів і схильностей.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Лошкарівська загальноосвітня школа І-IIІ ступенів є комунальною власністю Нікопольської районної ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію в 1988 році, земельна ділянка, яка належить школі має площу 1,16 га. У 2016-2017 навчальному році працювало 14 педагогічних працівників, 11 обслуговуючого персоналу. Навчання завершили 183 учні, середня наповнюваність класів становить 18 учнів. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів завжди враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.
Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Наявність комп’ютерних класів та підключення до мережі Інтернет надало можливість використовувати комп'ютерні технології в навчальному процесі. В школі є сертифіковані комп'ютерні програми, які вчителі використовують у навчальному процесі.
Згідно з принципами й положеннями нормативних документів про освіту, рекомендаціями районного методичного кабінету, методична робота у школі спрямовувалася на розвиток творчої особистості вчителя, учня, на особливості використання інноваційних технологій в навчально-виховному процесі школи як умови створення освітнього середовища учня.
У школі діє певна система методичної роботи. Педколектив працює над методичним проектом «Формування особистості в системі соціалізації громадянського суспільства». До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються всі вчителі. В організації методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності творчих груп, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп'ютер, копіювальна техніка), тощо.
Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. Сьогодні всі без винятку вчителі використовують компютерну підтримку(Сологуб В.В., Ананова Т.О.,Неплях Є.О., Бараненко В.В.. Степанова Н.В.,). Ноутбук – невідємний гаджет сьогоднішнього уроку(Кузьміч Н.І., Мудренко І.Ф., Сацик Ю.В., Гулівець Г.Т., Штифуняк Л.П.).
Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп( Вчителів української мови і літератури – Мудренко І.Ф., математики -Бараненко Т.М, заступників директора Сацик.Ю.В., Ананова Т,О.). Беруть участь у вебінарах (Сацик Ю.В., Бараненко В.В., Сологуб В.В., Бараненко Т.М.). Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на належному рівні.
У школі систематично проводиться моніторинг стану викладання та рівня знань, умінь, практичних навичок учнів із навчальних предметів, формування компетентностей, який дає можливість отримати об’єктивну інформацію про стан викладання та рівень знань, практичних навичок учнів з предмета, спрямованих на основі цих досліджень, заходи з підвищення якості вивчення предмета, надати необхідну організаційно-методичну допомогу вчителям-предметникам із метою поліпшення стану навчання предмета.
Згідно з Програмою розвитку школи протягом 2016-2017 навчального року діяльність педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділялась охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2016 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років. У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. У 8-9 класах проводиться допрофільна підготовка. З цією метою була налагоджена робота класів з поглибленим вивченням окремих предметів. Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи у 10-11 класах сформований суспільно- гуманітарний профіль. Учні нашої школи традиційно активні учасники Міжнародних і Всеукраїнських конкурсів ( географія -47 учнів вч.Сологуб В.В., вч. укр мови, поч.класи -43,) , дуже приємно, що брали участь учні 1 класу (кл. керівник Демянчук Н.М.)
За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень з навчальних предметів.
Так, ЗНО 2017 року здали всі учні 11 класу та вступили до навчальних закладів. А переважна більшість випускників навчається за держамовленням (бюджет.)
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:
• Превентивне виховання.
• Морально-етичне виховання.
• Сімейне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Громадянсько-патріотичне виховання.
• Трудове виховання
Результативність виховної роботи:
-активізація роботи учнівського самоврядування ( «Темп» -педагог - організатор);
- використання активних форм роботи з учнями (вікторини, конкурси, екскурсії, волонтерська діяльність, презентації, ігри)
- індивідуальна робота класних керівників;
- співпраця класних керівників з батьками учнів (Демянчук Н.М., Гулівець Г.Т., Фісюк С.М.. Штифуняк Л.П.);
- якість виховних заходів, участь у житті школи.
Протягом року учні школи активно брали участь у спортивних змаганнях(вчитель Дейнека А.В.) та виховних заходах школи та району.
У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години,
- лекції, бесіди на правову тематику.
- анкетування.
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.
- уроки правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.
- відвідування проблемних сімей вдома.
Класними керівниками школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику. Це дало можливість знизити кількість випадків агресивної поведінки учнів, пропуски занять без поважних причин.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 18
• інвалідів- 1
• діти учасників АТО-3
• з малазабезпечених сімей -19
Інклюзивне навчання -1
• багатодітних – 81
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: участь у новорічних заходах з подарунками, безкоштовне відвідування вистав, участь у районних заходах, організовано оздоровлення. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей та діти позбавлені батьківського піклування щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 7,50 грн.
Школою проводиться певна робота з профорієнтації та працевлаштування неповнолітніх. Ведеться облік довідок щодо навчання випускників. Зустрічі з випускниками-студентами.
Виховання учня в школі і сім’ї - щоденний нерозривний процес. Школа безумовно виконує багато функцій( навчальну, розвивальну, виховну), але вона ніколи не може конкурувати з сімєю, адже дитина – це зеркало душі батьків, сім'ї. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов'язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дітей вдома, спілкуються з родинам. Новорічні свята ,Свято 8 березня, свято осені, які проводяться в школі на чолі із заступниками, педагогом- організатором завжди проходять із залученням батьків
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.
З метою покращення стану здоров’я учнів проводилось медичне обстеження дітей, допомогаємо в організації необхідних медичних щеплення (з дозволу батьків). Щорічно на базі районної лікарні та Лошкарівської амбулаторії сімейної медицини діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування учнів 1-11 класів відбувається згідно графіку на 3-4 перервах у їдальні школи.
Як директор, тримаю на щоденному контролі такі питання: якість харчування, продуктів харчування та продовольчої сировини, охоплення учнів гарячим харчуванням, дотримання норм харчування.
За даний період зауважень до якості харчування не було. Добре спрацювали кухарі Савова Е.П., Ткачук В.М. та щодений контроль медичної сестри Норової Я.О.
У школі працює наркопост, силами якого проводяться цікаві оздоровчі заходи: тиждень безпеки дитини, організовуються бесіди з лікарями, Нікопольським центром сім'ї та молоді, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи медичної сестри школи. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров'я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Проводиться постійна профілактична акція «Увага- діти на дорозі!». Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи і бесіди.
В школі всановлений п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями.
Забезпечується дотримання посадовими особами та працівниками вимог Закону України «Про охорону праці», нормативних актів про охорону праці.
Надається відпустка щорічна оплачувана і доводиться до відома працівників.
Як керівник дбаю про захист трудових і соціально-економічних інтересів працівників школи.
Будівля школи прийнята в експлуатацію майже 30 років назад. Але не зважаючи на вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати.
Про видатки у цьому році на ремонти приміщень шкіл, ліквідацію аварійних ситуацій, закупівлю матеріалів та обладнання ніхто не говорить - їх просто немає. Тому повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року завжди стає проблематичною через відсутність коштів. Зрозуміло, я як директор спільно з завгоспом школи Зіпою А.П. використовую для цього усі можливі резерви: спонсорські кошти, позабюджетні кошти, але їх недостатньо для такого обсягу робіт.
За цей навчальний рік в їдальню було придбано:
нові меблі, ваги, електром'ясорубку, ложки, посуд, миючі та дезинфікуючі засоби.
Було укомплектовано повністю медичний кабінет.
Поставлено металопластикові вікна 49 шт, з них 29 за кошти районного бюджету.
Велика дяка:
1) Лошкарівській с/раді -9 вікон, придбано лінолеум в кабінет історії.
2) Гаврилов О.В. (ТОВ « Лани Нікопольщини», депутат районної ради (каб. початкових класів )-за цією людиною ремонт електроплит, оновлення рекреації для виховних заходів, подарунки на новий рік),
3) Макєєва Н.О.(ДП АФ «Победа»- каб поч. класів, каб. мед сестри,)-
новорічні подарунки, оновлення фойє, підвіз.
4)Ковтун П.М. (СФГ «Сузіря»- каб.поч.класів вікна, цемент, подарунки учням, допомога в ремонтах шкільного автобуса)
Приватні підприємці Ковтун О.М., Шинкар Наталя Анатоліївна, Сербін А.М.- подарунки.
Сьогодні хочеться відмітити наших вчителів початкових класів Демянчук Н.М., Гулівець Г.Т., Фісюк С.М.,Кузьміч Н.М., які з творчістю підійшли до оформлення рекреації поч.класів і разом з батьками, будучи у відпустці, зробили ремонт.
Школа завжди в гарному санітарному стані про який дбає завгосп і прибиральниці.
Водій Пеньков П.Б. недивлячись , що шкільному автобусу 11 років прикладає максимум зусиль, щоб автобус був завжди, як то кажуть, на ходу.
І, звичайно, батьки, тому що ремонт та оформлення класних кімнат вони повністю взяли на себе.
18 серпня 2017 року школа приймала перевірку з підготовки закладів до нового навчального року.
Всім працівникам школи, батькам, підприємцям дякую за допомогу в підготовці школи до навчального року.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи. У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами. Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим, я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість
Власне бачення проблеми освіти
Середня освіта в Україні, на мій погляд, має низку проблем, деякі з них перелічу:
Забезпечення новими підручниками
Сучасний і майбутній інтелектуальний потенціал освітньої сфери вимагає більше інвестицій.
Розшарування суспільства робить усе менш доступною якісну освіту для все більшої кількості дітей. Бідність переходить у спадщину, і освіта – з її нерівним доступом і поділом на елітні та звичайні школи – стає механізмом відтворення соціальної нерівності.
Некомплектність шкіл
Мале фінансування освіти
Оптимізація освітніх закладів.
Відсутність спеціалістів по закінченню освітніх закладів.

Директор школи Т.М.Бараненко
Переглядів: 419 | Додав: satsikv71 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]