Реєстрація | Вхід
[ Оновлені теми · Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Для батьків » Корисно знати » Документи, з якими варто ознайомитись (Папери, що можуть стати у пригоді батькам школяра)
Документи, з якими варто ознайомитись
ДиректорДата: Вівторок, 06.03.2012, 03:21 | Повідомлення # 1
Полковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 0
Статус: Offline
Хочемо ми цього чи ні, але ділові папери відіграють величезну роль у нашому житті. Вони торкаються чи не всіх сфер діяльності людини. Не виняток і навчання наших дітей у школі. Тож ми створили окрему тему, присвячену документації, яка може бути корисна для батьків.
 
ДиректорДата: Вівторок, 06.03.2012, 03:34 | Повідомлення # 2
Полковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 0
Статус: Offline
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ»
49006, м. Дніпропетровськ, вул. Свердлова, 70, тел/факс 8(056) 770-82-86
Е-mail: nickvk@bigmir.net www. www.doippo.dp.ua
Від 13.01.2012р. № 120
Начальникам міських (районних)
відділів освіти, завідуючим
методичними кабінетами
Методичний лист
Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти щодо участі у Всеукраїнській акції «Дай руку, першокласнику»

Згідно з листом Міністерства освіти и науки України від 30.01.12 № 1/9 -66 про проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику» Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти пропонує з 15 лютого 2012 р взяти участь у Всеукраїнській акції «Дай руку, першокласнику!» і зробити її традицією. До акції бажано залучити місцеві органи виконавчої влади та самоврядування, підприємців, меценатів, спонсорів, громадськість. Перше вересня має стати для дитини та її родини справжнім святом з врученням подарунків,облаштуванням ігрових майданчиків, куточків відпочинку та іншого.
2012 рік є особливим для початкової школи. Адже, саме з 1 вересня у початковій школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм. Передбачається посилення використання здоров’язбережувальних технологій. Значна увага приділятиметься екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті , вивченню іноземних мов з 1-го класу.
З метою вирішення вище зазначених проблем необхідно скоординувати роботу усіх міських та районних органів освіти, методичних служб.
Керівникам органів управління освітою і загальноосвітніх навчальних закладів приділити належну увагу :
підготовці навчальних приміщень для прийому першокласників (провести ремонт у класних кімнатах , закупити необхідні меблі, сучасні технічні засоби);
здійснити контроль за 100% забезпеченням підручниками та
навчально-методичними комплектами для 1-класників;
створити сприятливі умови для першокласників під час адаптаційного періоду;
створити на місцях Консультативний центр – як одну з форм надання допомоги сім’ї у вихованні і розвитку дітей.
Консультативний центр може здійснювати консультативну допомогу батькам або особам, які їх замінюють, з питань:
- соціалізації дітей дошкільного віку;
- вікових, психофізіологічних особливостей дітей;
- психологічної готовності до навчання у школі;
- профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному розвитку дітей;
- організації ігрової діяльності;
- створення умов для загартування і оздоровлення;
- соціального захисту дітей із різних категорій сімей;
- організації режиму дня першокласників.
Навчально-виховний процес у початковій школі повинні забезпечувати дипломовані спеціалісти початкової школи, які обізнані з психолого-педагогічними та віковими особливостями учнів, володіють і використовують у практичній роботі сучасні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології.
Здійснити контроль за 100% забезпеченням підручниками та навчально-методичними комплектами для 1-класників;
• Забезпечити проходження курсової перепідготовки вчителів, які працюватимуть з першокласниками;
Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів також слід вжити ряд організаційних моментів. Пропонуємо провести педагогічні ради з тематикою «Готовність початкової школи до впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти». Наголошуємо, що передавати уроки з окремих предметів у початкових класах, в т.ч. уроки іноземної мови, фізичної культури, образотворчого мистецтва, музики, основ здоров’я лише спеціалістам за наявності об’єктивних причин та обов’язкової письмової згоди учителів початкових класів, забезпечуючи при цьому оплату праці відповідно до положень п.74 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.
 
ДиректорДата: Вівторок, 06.03.2012, 03:37 | Повідомлення # 3
Полковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 0
Статус: Offline
З 1 квітня 2012 року розпочинається приймання дітей до 1-го класу.Прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 № 204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів» та наказу МОН від 19.06.2003 № 389 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 04.07.2003 № 547/7868 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), які регламентують норми, як діти вступають до загальноосвітніх навчальних закладів і загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів.
Нагадуємо, що співбесіда повинна включати виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання. Не рекомендується перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо.
Також слід уважно підійти до організації навчально-виховного процесу першокласників. Варто пам’ятати, що зі вступом до першого класу змінюється зміст і характер ставлення дитини до самої себе й навколишнього середовища. Проблеми, що впливають на психічне здоров’я дитини в початковій школі, такі:
- прийняття себе в новому статусі;
- стосунки з однокласниками;
- стосунки з вчителем.
Особливо важливо у цей період зберегти загальне позитивне ставлення учня до своєї особистості в цілому, що залежить переважно від оцінок дорослого. У першому класі це, по суті відображення оцінки вчителя на основі результатів навчальної діяльності. Емоційний стан першокласника на уроці, у школі, вдома, в спілкуванні з друзями визначає вчитель, оцінюючи його на уроках у школі. У цьому віці дитина потребує корекції і підтримки в налагодженні стосунків з оточуючими, існує потреба в обговоренні певних питань взаємодії з ними. Проте головним прийомом впливу стає порада, роз’яснення окремих ситуацій, дружня розмова.
Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків пропонуємо організувати у кожній класній кімнаті парту для батьків першокласників.
Особливу увагу слід звернути на фізичне виховання школярів. Фізичне навантаження молодших школярів має бути посильним. Слід пам’ятати, що організм дитини до тривалого, а тим більш одноманітного навантаження ще не готовий. Необхідно уважно стежити за станом дитини під час фізичних навантажень будь-якого характеру.
Обов’язковим є дотримання Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).
Тривалість уроків у загальноосвітніх навчальних закладах у перших класах становить 35 хвилин. Розклад уроків повинен враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання, основ здоров'я та фізичної культури. При складанні розкладу уроків необхідно враховувати динаміку розумової працездатності учнів протягом дня та тижня.
Робочий тиждень передбачає для учнів першого класу протягом навчального року додатковий розвантажувальний день - четвер, у розклад якого не вводяться предмети, що потребують значного розумового напруження (математика, мови).
Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору учнів початкових класів на уроках письма, мови, читання, математики тощо необхідно через кожні 15 хвилин уроку проводити фізкультхвилинки та гімнастику для очей.
У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. У першому класі домашні завдання не задаються.
Дозволяється використовувати підручники та навчально-дидактичні посібники для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, які гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
 
ДиректорДата: Вівторок, 06.03.2012, 03:52 | Повідомлення # 4
Полковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 0
Статус: Offline
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2009 р. № 1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу» та Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі, а також спортивно-оздоровчі заняття для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин щоденно.
Найкращим поєднанням видів діяльності дітей у групах продовженого дня є рухлива активність на повітрі до початку самопідготовки (прогулянки, рухливі і спортивні ігри, суспільно корисна праця на пришкільній ділянці тощо), а по завершенні самопідготовки - участь у заходах емоційно-розвиваючого характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності тощо).
Учні зараховуються до групи продовженого дня за згодою (заявою) батьків або осіб, які їх замінюють. На підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють) дозволяється відпускати дітей у зручний для батьків час.
Відповідальність за безпеку життєдіяльності кожного учня на уроках, під час перерв, на групах продовженого дня, дотримання вимог санітарних правил і норм несуть вчителі-класні керівники, вихователі груп продовженого дня, адміністрація навчального закладу.
Важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями - предметниками, вихователем групи продовженого дня. Результатами такої співпраці є:
- краще вивчення індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного першокласника;
- здійснення особистісно-зорієнтованого навчання та виховання;
- впровадження здоров’язбережувальних технологій навчально-виховного процесу;
- спільна підготовка і проведення батьківських зборів.
Дніпропетровському обласному інститутупіслядипломної педагогічної освіти :
• організувати і провести обласні наради з методистами відділів освіти, що відповідають за роботу початкової школи з питання «Готовність початкової школи до впровадження нового Державного стандарту початкової освіти»;
• відділу початкової освіти розробити методичний посібник для вчителів початкових класів «Організація навчально-виховного процесу в першому класі 4-річної початкової школи»;
• на Вченій раді Інституту розглянути питання впровадження нового змісту початкової освіти , починаючи з першого класу;
• організувати адресну методичну допомогу методистам відділів освіти, директорам шкіл, керівникам методичних об’єднань, вчителям з питань організації навчально-виховного процесу в 1-класах;
• на сайті інституту організувати роботу дистанційного консультпункту;
• організувати курсову підготовку для вчителів –тренерів,які будуть готувати вчителів початкових класів до викладання ІКТ в початковій школі;
• забезпечити курсову підготовку вчителів,які викладатимуть іноземну мові з 1-го класу»
• систематично знайомити під час курсової перепідготовки вчтителів з новим змістом навчальних програм та особливостями роботи з першокласниками;
• в обласних ЗМІ висвітлювати питання впровадження нового змісту початкової освіти.

Ректор ДОІППО М.І.Романенко
 
ДиректорДата: Вівторок, 06.03.2012, 04:21 | Повідомлення # 5
Полковник
Група: Администраторы
Повідомлень: 13
Репутація: 0
Статус: Offline
Загальношкільні батьківські збори
в Лошкарівській ЗШ І – ІІІ ст. в 2011 – 2012 н. р.

Тематика зборів
Дата
Місце і час
Відповідальний
Прикріплення: __.doc (34.5 Kb)
 
ТетянаДата: Середа, 07.03.2012, 23:31 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Проверенные
Повідомлень: 3
Репутація: 1
Статус: Offline
Затверджено умови вступу до вузів у 2012 році
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту оприлюднило правила прийому до вищих навчальних закладів у 2012 році

Додано (07.03.2012, 21:52)
---------------------------------------------
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту оприлюднило правила прийому до вищих навчальних закладів у 2012 році
Згідно з умовами прийому, зарахування до вищого навчального закладу відбуватиметься на підставі рейтингового балу вступника, який складатиметься з балів отриманих на зовнішньому незалежному оцінюванні, балів шкільного атестату, а також додаткових балів за успіхи у навчанні та закінчення підготовчих курсів у вузі.
Для вступу до вищого навчального закладу у 2012 році, абітурієнту потрібно буде подати до приймальної комісії вузу сертифікати ЗНО з трьох предметів. При цьому до участі в конкурсному відборі допускатимуться особи, які подають сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання з результатами не нижче ніж 124 бали з непрофільних конкурсних предметів та не нижче ніж 140 балів з профільних конкурсних предметів.
Обов’язковим предметом при вступі, як і у минулому році, залишається українська мова та література. Сертифікат ЗНО з цього предмету потрібно подавати при вступі на будь-яку спеціальність. Інші два предмета встановлюються умовами прийому для вищих навчальних закладів для кожної окремої спеціальності.
Як і у минулому році, до балів зовнішнього незалежного оцінювання додаватиметься середній бал шкільного атестату перерахований за 200-бальною шкалою, а також додаткові бали за особливі успіхи у навчанні та за закінчення факультетів довузівської підготовки.
Відтак, призерам IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та III етапу Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук нараховуватиметься від 30 до 50 балів. (Особам, нагородженим дипломами I ступеня, – 50 балів, IІ ступеня, – 40 балів, IІІ ступеня, – 30 балів).
Також, до 20 балів може бути нараховано особам, які закінчили факультети довузівської підготовки при вступі на природничо-математичні та інженерно-технічні напрями підготовки.

Додано (07.03.2012, 21:53)
---------------------------------------------
Крім того, збережеться право вступу за результатами вступних екзаменів для осіб, які здобули повну загальну середню освіту у 2007 році або раніше, для осіб з обмеженими фізичними можливостями (інваліди I та II груп, діти-інваліди) та для громадян, які будуть звільнені зі строкової військової служби в 2012 році. Також, вступники матимуть право подавати сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання видані у минулих роках (2011-2008).
Прийом заяв та документів від вступників, вищі навчальні заклади України розпочнуть 2 липня. Вступник матиме право подати заяву не більше ніж до п'яти вищих навчальних закладів та не більше ніж на три спеціальності у кожному з них.
УМОВИ
прийому до вищих навчальних закладів України в 2012 році
I. Загальні положення
1.1. У цих Умовах терміни вживаються у такому значенні:
вступне випробування - перевірка рівня знань, умінь та навичок особи з конкурсного предмета, з навчальної дисципліни за програмою вищого навчального закладу, рівня здібностей до певного виду діяльності, що проводиться з метою оцінювання зазначеного рівня для конкурсного відбору до вищого навчального закладу у формі зовнішнього незалежного оцінювання, вступного екзамену, творчого конкурсу або фахового випробування;
вступник - особа, яка подала заяву про допуск до участі в конкурсі до вищого навчального закладу;
конкурсний бал - підсумкова сума балів вступника, до якої входять результати оцінювання з конкурсних предметів, творчих конкурсів, фахових екзаменів та інші показники, передбачені цими Умовами та правилами прийому до вищого навчального закладу;
конкурсний відбір - процедура відбору вступників на навчання у вищому навчальному закладі за рейтинговим списком вступників;
конкурсний предмет - загальноосвітній навчальний предмет, передбачений цими Умовами, рівень навчальних досягнень з якого враховується при проведенні конкурсного відбору до вищого навчального закладу;

Додано (07.03.2012, 21:53)
---------------------------------------------
право на зарахування поза конкурсом - право вступника, передбачене нормативно-правовими актами, на зарахування до вищого навчального закладу без участі в загальному конкурсі, що реалізується за умови дотримання вимог, передбачених цими Умовами та правилами прийому до вищого навчального закладу;
право першочергового зарахування - право вступника на зайняття вищої позиції в рейтинговому списку при однаковому з іншими вступниками конкурсному балі;
рейтинговий список вступників - список вступників за черговістю зарахування на навчання відповідно до цих Умов та правил прийому до вищого навчального закладу згідно з чинним законодавством;
творчий конкурс - форма вступного випробування, метою якого є перевірка та оцінювання здібностей особи до творчої діяльності за напрямами (спеціальностями) галузей знань: мистецтво, культура, фізичне виховання, спорт і здоров'я людини, будівництво і архітектура, журналістика та інформація, видавничо-поліграфічна справа та спеціальністю "Стоматологія ортопедична" за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста;
фахове випробування - форма вступного випробування для вступу на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня для здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста, магістра, а також при прийомі на навчання за скороченими термінами підготовки молодшого спеціаліста, бакалавра, порядок проведення якого (усний або письмовий екзамен) визначається правилами прийому до вищого навчального закладу;
цільовий прийом - прийом на навчання на конкурсній основі вступників за цільовими направленнями, виданими відповідно до нормативно - правових актів.
1.2. Ці Умови є обов'язковими для вищих навчальних закладів незалежно від форм власності та підпорядкування. Підставою для оголошення прийому для здобуття вищої освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста, магістра є ліцензія Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на надання відповідних освітніх послуг, видана в установленому законодавством України порядку.
1.3. Фінансування підготовки фахівців у вищих навчальних закладах здійснюється:
за рахунок видатків державного та місцевих бюджетів - за державним замовленням;
за рахунок державних пільгових довгострокових кредитів;
за рахунок коштів фізичних, юридичних осіб. 1.4. Громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних вищих навчальних закладах на конкурсній основі, якщо певний освітньо-кваліфікаційний рівень громадянин здобуває вперше.

Додано (07.03.2012, 21:54)
---------------------------------------------
1.5. Громадянин України має право безоплатно здобувати вищу освіту за другим напрямом (спеціальністю) у державних та комунальних навчальних закладах, якщо він за станом здоров'я втратив можливість виконувати службові чи посадові обов'язки за отриманою раніше кваліфікацією, що підтверджується висновками медико-соціальної експертної комісії.
II. Організація прийому до вищих навчальних закладів
2.1. Організацію прийому вступників до вищого навчального закладу здійснює приймальна комісія, склад якої затверджується наказом керівника вищого навчального закладу, який є її головою. Приймальна комісія діє згідно з положенням про приймальну комісію вищого навчального закладу, затвердженим його керівником.
2.2. Керівник вищого навчального закладу забезпечує дотримання законодавства України, в тому числі цих Умов, правил прийому до вищого навчального закладу, а також відкритість та прозорість роботи приймальної комісії.
2.3. Вищий навчальний заклад зобов'язаний створити умови для ознайомлення вступників з ліцензією на здійснення освітньої діяльності, сертифікатами про акредитацію відповідного напряму (спеціальності). Правила прийому, відомості про ліцензований обсяг та обсяг прийому за державним замовленням за кожним напрямом (спеціальністю) та освітньо-кваліфікаційним рівнем, у тому числі про кількість місць, що виділені для вступу поза конкурсом та цільового прийому, повинні оприлюднюватися на інформаційних стендах приймальної комісії і на офіційному веб-сайті вищого навчального закладу не пізніше другого робочого дня, наступного після затвердження/погодження чи отримання відповідних відомостей.
2.4. Усі питання, пов'язані з прийомом до вищого навчального закладу, вирішуються приймальною комісією на її засіданнях. Рішення приймальної комісії повинні оприлюднюватися на інформаційних стендах приймальної комісії і на офіційному веб-сайті вищого навчального закладу, як правило, в день прийняття, але не пізніше дня, наступного після прийняття.
2.5. Рішення приймальної комісії, прийняте в межах її повноважень, є підставою для видання відповідного наказу керівником вищого навчального закладу.
2.6. Прийом до вищих навчальних закладів на всі освітньо-кваліфікаційні рівні здійснюється за конкурсом незалежно від форми власності вищого навчального закладу та джерел фінансування навчання.

Додано (07.03.2012, 21:54)
---------------------------------------------
III. Вимоги до рівня освіти вступників
3.1. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) приймаються особи з повною загальною середньою освітою.
3.2. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста з одночасним здобуттям повної загальної середньої освіти за денною формою навчання приймаються особи з базовою загальною середньою освітою.
3.3. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста приймаються особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста медичного та ветеринарно-медичного спрямувань також приймаються особи з повною загальною середньою освітою.
3.4. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня магістра приймаються особи, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра або спеціаліста. На навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань також приймаються особи з повною загальною середньою освітою.
3.5. Вищі навчальні заклади мають право приймати на перший курс (зі скороченим терміном навчання) або другий курс (з нормативним терміном навчання на вакантні місця) осіб, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень кваліфікованого робітника, для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста за умови вступу на споріднену спеціальність, яка визначається відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11.09.2007 №1117 "Про затвердження Державного переліку професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах" та від 20.06.2007 №839 "Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста" і зазначається у правилах прийому до вищого навчального закладу.

Додано (07.03.2012, 21:55)
---------------------------------------------
3.6. Вищі навчальні заклади мають право приймати на перший курс (зі скороченим терміном навчання) або на другий (третій) курс (з нормативним терміном навчання на вакантні місця) осіб, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) за умови вступу на споріднений напрям підготовки, який визначається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 №839 "Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста" та зазначається у правилах прийому до вищого навчального закладу.
IV. Правила прийому до вищого навчального закладу
4.1. Правила прийому до вищого навчального закладу розробляються відповідно до законодавства України, у тому числі цих Умов, затверджуються керівником вищого навчального закладу не пізніше 15 листопада 2011 року і погоджуються з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
4.2. Правила прийому до вищого навчального закладу повинні містити, зокрема:
перелік напрямів підготовки (спеціальностей), за якими вищий навчальний заклад оголошує прийом на навчання, із зазначенням структурних підрозділів (факультетів, інститутів тощо), на яких ведеться підготовка за кожним напрямом (спеціальністю);
ліцензовані обсяги за кожним напрямом підготовки (спеціальністю) для кожного освітньо-кваліфікаційного рівня з розподілом по структурних підрозділах (факультетах, інститутах тощо), на яких ведеться підготовка;
кількість місць для прийому на навчання зі скороченим терміном за кожним напрямом (спеціальністю) відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня з розподілом по структурних підрозділах (факультетах, інститутах тощо), на яких ведеться підготовка;
порядок і строки прийому заяв і документів (за освітньо-кваліфікаційними рівнями);
порядок проведення вступних екзаменів у передбачених цими Умовами випадках;
порядок обчислення конкурсного бала вступника;
порядок проведення конкурсного відбору та строки зарахування вступників за освітньо-
кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста та магістра;
порядок подання і розгляду апеляцій на результати вступних екзаменів, що проведені вищим навчальним закладом;
порядок роботи приймальної комісії (дні тижня та години);
кількість місць у гуртожитку та умови надання місць вступникам;
порядок нарахування додаткових балів особам, яким це право надано відповідно до пункту 12.5 розділу XII цих Умов.

Додано (07.03.2012, 21:56)
---------------------------------------------
4.3. Правила прийому до вищого навчального закладу залежно від статусу, типу та підпорядкування повинні містити:
порядок і строки прийому заяв і документів від іноземців та осіб без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах;
перелік конкурсних предметів із зазначенням профільних, з яких вступники подаватимуть сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на основі повної загальної середньої освіти;
перелік конкурсних предметів із зазначенням профільних, з яких проводяться вступні випробування для прийому на навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста на основі базової загальної середньої освіти;
порядок проведення конкурсного відбору та перелік додаткових показників для вступу на навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (магістра);
порядок проходження медичного огляду вступників до вищих навчальних закладів, що проводять підготовку фахівців для галузей, які потребують обов'язкового професійного медичного відбору, або проходження зазначеного огляду в інших медичних установах;
порядок проходження психологічного обстеження, оцінки рівня фізичної підготовки та медичного огляду військово-лікарською (лікарсько-льотною) комісією вступників до вищих військових навчальних закладів та до військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку громадян на посади осіб офіцерського, сержантського та старшинського складу для проходження військової служби за контрактом, а також вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку фахівців для інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також органів внутрішніх справ, правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту;
порядок та форми проведення творчих конкурсів для вступу на навчання до вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку за напрямами підготовки (спеціальностями) галузей знань: мистецтво, культура, фізичне виховання, спорт і здоров'я людини, будівництво і архітектура, журналістика та інформація, видавничо-поліграфічна справа та спеціальністю "Стоматологія ортопедична" за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста;
значення мінімальної кількості балів з кожного предмета у сертифікаті зовнішнього незалежного оцінювання (вступних екзаменів), з якими вступник може бути допущений до участі в конкурсі або зарахований на навчання поза конкурсом, але не нижче 124 балів з непрофільних та профільних предметів (крім випадків, передбачених абзацами третім та п'ятим пункту 7.1 розділу VII цих Умов).

Додано (07.03.2012, 21:56)
---------------------------------------------
V. Строки прийому заяв та документів, конкурсного відбору та зарахування на навчання
5.1. Строки прийому заяв та документів, конкурсного відбору та зарахування на навчання
визначаються правилами прийому до вищого навчального закладу з дотриманням вимог пунктів 5.2-5.10 цього розділу.
5.2. Прийом заяв та документів від вступників на навчання на основі базової або повної загальної середньої освіти на денну форму навчання розпочинається 2 липня.
5.3. Прийом документів від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти закінчується 31 липня, крім випадків, передбачених пунктами 5.4 та 5.5 цього розділу.
5.4. Прийом документів від осіб, які вступають на основі повної загальної середньої освіти і мають складати вступні екзамени у вищих навчальних закладах відповідно до пунктів 8.1-8.4 розділу VIII цих Умов, закінчується 20 липня. Вступні екзамени проводяться з 21 липня до 31 липня.
5.5. Прийом заяв та документів від осіб, які для вступу на навчання мають проходити творчі конкурси у вищих навчальних закладах відповідно до пунктів 7.3, 7.5 розділу VII цих Умов, закінчується 17 липня. Творчі конкурси проводяться у декілька сесій з 10 липня до 31 липня.
5.6. Прийом заяв та документів від осіб, які вступають на навчання на основі базової загальної середньої освіти, закінчується 20 липня. Вступні екзамени проводяться з 21 липня до 31 липня.
5.7. Рейтинговий список вступників, які вступають на основі повної та базової загальної середньої освіти, із зазначенням рекомендованих до зарахування, оприлюднюється 1 серпня не пізніше 12 години.
5.8. Строки прийому заяв та документів на навчання та оприлюднення рейтингового списку вступників, які вступають на навчання за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста, магістра (на основі базової або повної вищої освіти), а також зі скороченими термінами навчання відповідно до пунктів 3.5, 3.6 розділу III цих Умов, зазначаються у правилах прийому до вищого навчального закладу.
5.9. Зарахування вступників здійснюється на основі базової та повної загальної середньої освіти на денну форму навчання:
за державним замовленням не пізніше 11 серпня;
за кошти фізичних та юридичних осіб - після зарахування на місця державного замовлення відповідного напряму (спеціальності), але не пізніше 25 серпня.

Додано (07.03.2012, 21:57)
---------------------------------------------
5.10. Строки прийому заяв та документів на навчання без відриву від виробництва (форми навчання: вечірня, заочна, екстернат) визначаються правилами прийому до вищого навчального закладу і становлять не більше 30 днів. Зарахування проводиться не пізніше ніж через 15 днів після завершення прийому заяв та документів, протягом яких проводиться конкурсний відбір.
VI. Порядок прийому заяв та документів для участі у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів
6.1. Вступники подають заяву про участь у конкурсному відборі до вищого навчального закладу (далі - заява) в паперовій або в електронній формі. Заява в паперовій формі подається вступником особисто до приймальної комісії навчального закладу.
6.2. В заяві вступники вказують напрям (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра) або спеціальність (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, спеціаліста, магістра) та форму навчання.
6.3. При поданні заяви в паперовій формі вступник пред'являє особисто:
документ державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;
сертифікат (сертифікати) зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти);
медичну довідку за формою 086-о;
документ, що посвідчує особу та громадянство (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон), військовий квиток або приписне свідоцтво, свідоцтво про народження - для осіб, які за віком не мають паспорта, або інший документ, який засвідчує особу і громадянство. На вимогу вступника приймальна (відбіркова) комісія засвідчує копію документа державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додатка до нього, сертифіката (сертифікатів) зовнішнього незалежного оцінювання.
6.4. До заяви, поданої в паперовій формі, вступник додає:
документ державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, за особистим вибором оригінали або копії;
сертифікат (сертифікати) зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти) за особистим вибором оригінали або копії;
медичну довідку за формою 086-о або її копію;
шість кольорових фотокарток розміром 3 х 4 см.
Інші документи або їх копії подаються вступником, якщо це викликано особливими умовами зарахування за відповідними напрямами (спеціальностями), установленими законодавством, у строки, визначені для прийому документів, не пізніше строку, встановленого пунктами 5.7, 5.8, 5.10 розділу V цих Умов для прийняття приймальною комісією першого рішення про рекомендування вступників до зарахування.

Додано (07.03.2012, 21:58)
---------------------------------------------
6.5. Вступники мають право подавати сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, виданий у 2012 р, або сертифікати чи їх дублікати за 2008, або 2009, або 2010, або 2011 рік
6.6. Усі копії документів засвідчуються за оригіналами приймальною (відбірковою) комісією вищого навчального закладу, до якого вони подаються, або в установленому законодавством порядку. Копії документів без пред'явлення оригіналів не розглядаються.
6.7. Вступники, зазначені у пунктах 8.1-8.4 розділу VIII цих Умов, подають заяву в паперовій формі разом з документами, що засвідчують їх право на складання вступних екзаменів у вищому навчальному закладі.
6.8. Заяви в електронній формі подають вступники, які мають атестат про повну загальну середню освіту, сертифікат (сертифікати) зовнішнього незалежного оцінювання з конкурсних предметів, визначених цими Умовами та правилами прийому до вищих навчальних закладів, та вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра.
6.9. Заява в електронній формі подається шляхом заповнення вступником електронної форми в режимі он-лайн відповідно до Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів, затвердженого цим наказом.
6.10. Вступник може подати заяву в паперовій або в електронній формі не більше ніж до

п'яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями (спеціальності) у кожному з них. Факт кожної подачі заяви в паперовій формі (із зазначенням того, оригінали чи копії документів додані до заяви) заноситься уповноваженою особою приймальної комісії до Єдиної державної електронної бази з питань освіти безпосередньо під час прийняття заяви. Факт подачі заяви в електронній формі фіксується у Єдиній державній електронній базі з питань освіти автоматично.
6.11. Вступники, які подають сертифікат з кількістю балів з визначених предметів нижче встановленої цими Умовами та правилами прийому до вищого навчального закладу мінімальної кількості балів, на навчання не зараховуються (крім випадків, передбачених абзацом п'ятим пункту 7.1 розділу VII цих Умов).
6.12. Приймальна комісія здійснює перевірку достовірності даних, поданих вступником для участі у конкурсному відборі, в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.
6.13. Приймальна комісія розглядає заяви та документи вступників та приймає рішення про допуск до участі в конкурсному відборі для вступу на навчання до вищого навчального закладу.
6.14. Факт ознайомлення вступника з правилами прийому, наявною ліцензією і сертифікатом про акредитацію відповідного напряму (спеціальності), а також надання ним згоди на оприлюднення результатів зовнішнього незалежного оцінювання (вступних екзаменів), наявності підстав для вступу поза конкурсом та на обробку його персональних даних в Єдиній державній електронній базі з питань освіти фіксується в заяві вступника і підтверджується його особистим підписом при поданні заяви у паперовій формі.
6.15. При прийнятті на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста, магістра на основі базової або повної вищої освіти осіб, які подають документ про здобутий за кордоном освітньо-кваліфікаційний рівень, обов'язковою є процедура нострифікації документа про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень, що проводиться Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України в установленому порядку. Нострифікація цих документів здійснюється протягом першого року навчання.

Додано (07.03.2012, 21:59)
---------------------------------------------
VII. Організація і проведення конкурсу
7.1. Приймальні комісії вищих навчальних закладів допускають до участі у конкурсному відборі для вступу на навчання вступників на основі повної загальної середньої освіти, які подають сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання (або їх копії) з відповідних загальноосвітніх предметів:
для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста - не нижче 124 балів з конкурсних предметів;
для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) - не нижче 124 балів з непрофільних конкурсних предметів та не нижче 140 балів з профільних конкурсних предметів.
Вищий навчальний заклад на окремі напрями (спеціальності) може встановити вищу кількість балів сертифіката з профільних загальноосвітніх предметів, з якими вступник допускається до участі у конкурсному відборі, для зарахування на навчання.
Вищий навчальний заклад за рішенням приймальної комісії допускає до участі у конкурсному відборі для вступу на навчання вступника, який подає сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, кількість балів якого з одного з непрофільних загальноосвітніх предметів, визначених правилами прийому до вищого навчального закладу, нижче 124 балів, за умови, якщо кількість балів з профільного загальноосвітнього предмета, зазначена у сертифікаті, становить не нижче 170 балів.
7.2. Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають до вищих навчальних закладів для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань), зараховуються бали сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання (результати вступних екзаменів, творчих конкурсів) з трьох предметів за переліком, що наведений у додатку 1 до цих Умов. Перший та другий предмети є обов'язковими. Третій предмет із зазначених у додатку 1 до цих Умов обирається вступником, крім випадків, коли такий предмет визначений у додатку 1 до цих Умов або рішенням приймальної комісії вищого навчального закладу.
Один або два конкурсних предмети визначаються як профільні. 7.3. Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, зараховуються бали сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання (результати вступних екзаменів, творчих конкурсів) з двох предметів за переліком, що наведений у додатку 2 до цих Умов.
Один конкурсний предмет визначається як профільний.

Додано (07.03.2012, 21:59)
---------------------------------------------
7.4. Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань), конкурсний бал обчислюється шляхом додавання балів сертифіката з конкурсних предметів (вступних екзаменів, творчих конкурсів), середнього бала документа (додатка до документа) про повну загальну середню освіту та додаткових балів, передбачених цими Умовами. При цьому середній бал документа про повну загальну середню освіту обчислюється за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала і переводиться у 200-бальну шкалу за таблицею відповідності, наведеною у додатку 3 до цих Умов. Оцінки з документа про повну загальну середню освіту, які виставлені за 5-бальною шкалою, враховуються таким чином: "3" відповідає "6", "4" відповідає "9", "5" відповідає "12".
7.5. При вступі на навчання на основі повної загальної середньої освіти подання сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання є обов'язковим, крім випадків, передбачених пунктами 8.1-8.4 розділу VIII цих Умов.
7.6. При прийомі на навчання на основі здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня для здобуття освітньо-кваліфікаційних рівнів спеціаліста, магістра, а також при прийомі на навчання за скороченими термінами підготовки молодшого спеціаліста, бакалавра перелік показників конкурсного відбору, строки та порядок проведення фахових випробувань визначаються правилами прийому до вищого навчального закладу.
7.7. Для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістра на основі базової та повної вищої освіти конкурсний бал обчислюється як сума результату фахового випробування, вступного екзамену з іноземної мови та додаткових показників конкурсного відбору, визначених правилами прийому до вищого навчального закладу.
7.8. Зарахування до екстернату проводиться згідно з Положенням про організацію екстернату у вищих навчальних закладах України, затвердженим наказом Міністерства освіти від 08.12.95 №340, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 03.01.96 за №1/1026.
7.9. Для конкурсного відбору осіб, які на основі базової загальної середньої освіти вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, зараховуються результати вступних випробувань з двох предметів за переліком, що наведений у додатку 2 до цих Умов. Один конкурсний предмет визначається як профільний.
7.10. Для конкурсного відбору осіб, які на основі базової загальної середньої освіти вступають для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, конкурсний бал обчислюється як сума балів результатів творчих конкурсів, вступних екзаменів, середнього бала документа про базову загальну середню освіту та додаткових балів у передбачених цими Умовами випадках. Середній бал документа про базову середню освіту обчислюється за 12-бальною шкалою з округленням до десятих бала. Оцінки з документа про базову загальну середню освіту, які виставлені за 5- бальною шкалою, враховуються таким чином: "3" відповідає "6", "4" відповідає "9", "5" відповідає "12".
7.11. Для осіб, які не атестовані з української мови, приймальна комісія за умови наявності педагогічних і науково-педагогічних кадрів може встановлювати вступний екзамен з мови, оцінки з якої виставлені в документі про освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень.
Результат екзамену оцінюється за шкалою від 100 до 200 балів і зараховується замість бала сертифіката з української мови та літератури.
7.12. Для осіб, які вступають на освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра за напрямом 6.020303 "Філологія (мови національних меншин)" та здобули повну загальну середню освіту мовами національних меншин (угорська, молдавська, румунська, кримськотатарська, польська), приймальна комісія за умови наявності педагогічних і науково-педагогічних кадрів може встановлювати вступний екзамен з такої мови, оцінки з якої виставлені в документі про освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень.
Результат екзамену оцінюється за шкалою від 100 до 200 балів і зараховується замість бала сертифіката з іноземної мови.

Додано (07.03.2012, 22:00)
---------------------------------------------
VIII. Допуск до участі у конкурсі за результатами вступних екзаменів на основі повної загальної середньої освіти
8.1. Право брати участь у конкурсі за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі або за результатами зовнішнього незалежного оцінювання за їх вибором мають особи з обмеженими фізичними можливостями (інваліди I та II груп, діти-інваліди).
8.2. Право брати участь у конкурсі тільки за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі в разі їх неучасті у рік вступу в зовнішньому незалежному оцінюванні мають:
військовослужбовці Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту, які проходять військову строкову службу, - при вступі на денну форму навчання до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів;
громадяни України, звільнені зі строкової військової служби в рік вступу до вищого навчального закладу;
військовослужбовці рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, при вступі на заочну форму навчання;
особи, що мають захворювання, вказані в переліку захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання, встановленому Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України, для яких Український центр оцінювання якості освіти не може забезпечити проходження незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень.
8.3. Право брати участь у конкурсі за результатами зовнішнього незалежного оцінювання або за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі за їх вибором мають особи, які здобули повну загальну середню освіту у 2007 році і раніше.
8.4. Право брати участь у конкурсі за результатами зовнішнього незалежного оцінювання або за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі за їх вибором мають громадяни України, які в рік вступу здобули повну загальну середню освіту за кордоном.

Додано (07.03.2012, 22:01)
---------------------------------------------
IX. Проведення вступних екзаменів та творчих конкурсів 9.1. Для проведення відповідно до пунктів 3.1, 3.2 розділу III цих Умов вступних екзаменів для вступників на основі базової та повної загальної середньої освіти створюються предметні екзаменаційні комісії. Для проведення фахових випробувань при вступі на навчання на основі раніше здобутого освітньо-кваліфікаційного рівня створюються фахові атестаційні комісії.
9.2. Результати вступних екзаменів та творчих конкурсів для вступників, які вступають на основі базової загальної середньої освіти, оцінюються за 12-бальною шкалою.
Результати творчого конкурсу оцінюються за 12-бальною шкалою окремо за кожний етап творчого конкурсу, яких не може бути більше ніж три.
9.3. Результати вступних екзаменів та творчих конкурсів для вступників, які вступають на основі повної загальної середньої освіти, оцінюються за шкалою від 100 до 200 балів.
Результати творчого конкурсу оцінюються за 200-бальною шкалою окремо за кожний етап творчого конкурсу, яких не може бути більше ніж три.
9.4. Програми творчих конкурсів розробляються і затверджуються вищими навчальними закладами не пізніше ніж за чотири місяці до початку прийому документів. Не допускається введення до творчих конкурсів завдань, що виходять за межі зазначених програм.

 
Форум » Для батьків » Корисно знати » Документи, з якими варто ознайомитись (Папери, що можуть стати у пригоді батькам школяра)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: