ВИХОВНИЙ ІДЕАЛ УКРАЇНСЬКОЇ СІМ’Ї
Він формувався протягом усієї історії українського народу. Цей ідеал викристалізувався у формі ставлення в народі до сім’ї та праці, особливостях засвоєння, збереження і розвитку духовної культури, вияву громадянських почуттів, дотримання обов’язків, прав і свобод українського народу.
Українська сім’я має культивувати такі якості й особливості характеру людини, як:
- повагу й відданість батькам;
- шанування культу предків, традицій і звичаїв свого народу;
- любов до рідної землі, відданість Україні;
- сформованість високої мовної культури, досконале володіння рідною мовою, яка є основою національної культури;
- усвідомлення власної національної гідності, честі, внутрішньої свободи, гордості за свою землю і народ;
- усебічний гармонійний розвиток особистості;
- високу духовну культуру, розуміння законів розвитку природи, суспільства;
- дотримання законів загальнолюдської і народної моралі;
- повноцінний фізичний розвиток, міцне здоров’я, фізичну досконалість;
- повагу до Конституції, законів України, державної символіки;
- художньо-естетичний розвиток особистості;
- екологічну культуру;
- розвиток пізнавальної активності, культуру розумової праці; розуміння суспільної ролі наукових знань;
- культуру міжособистісного спілкування, гуманізм, колективізм, товариськість, доброзичливість, чесність, дисциплінованість, взаємопідтримку.
Ананова Тетяна Олександрівна, заступник директора з навчальної роботи,
Лошкарівська ЗШ І – ІІІ ст.,
Нікопольський район, Дніпропетровська обл..
За матеріалами: Освіта.uaДодано (07.03.2012, 20:01)
---------------------------------------------
ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї
1. Сприятливий мікроклімат у родині.
2. Спільна діяльність членів сім’ї, що
3. Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.
4. Спільний життєвий світогляд.
5. Оптимістичні настрої родини.
6. Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).
7. Шанування членів родини, повага до старших.
8. Бережливе ставлення до природи.
9. Активна участь дітей у сімейному житті.
10. Відсутність насилля в родині.
11. Збереження родинних традицій і звичаїв.
12. Відбір телепередач, інтернет-сайтів.
13. Любов до читання, створення родинної бібліотеки.
Ананова Тетяна Олександрівна, заступник директора з навчальної роботи,
Лошкарівська ЗШ І – ІІІ ст.,
Нікопольський район, Дніпропетровська обл..
За матеріалами: Освіта.ua
Додано (07.03.2012, 20:12)
---------------------------------------------
КОНФЛІКТ З ОДНОКЛАСНИКАМИ - ЯК ПОВОДИТИСЯ БАТЬКАМ?
Якось на одному форумі в Інтернеті обговорювалася проблема що виникла в 3-му класі. Проблема доволі рядова: забіякуватий хлопчисько, від якого страждав весь клас. Особливо, як ведеться, діставалося його сусідові по парті, мама якого і звернулася на форум із запитанням: «Що робити?» При цьому хлопчик ні за що не хотів давати здачі, наводячи свій аргумент: «Ти ж, мамо, сама говориш, що битися — це погано».
Що порадили мамі інші батьки? Войовничі тата всі як один говорили, що хлопчика слід негайно переконати в тому, що битися — добре, і для цього віддати його до секції боротьби. Один із батьків, які «йдуть шляхом воїна», навіть писав: «Тільки він повинен бути готовий, вступаючи в бій, або убити ворога, або померти самому!» (Нагадую, полем бою був 3-й клас.) Заповзятливіші мами, як, вочевидь, співчували майбутньому воїнові, радили татові потерпілого хлопчика прийти до школи і як слід налякати кривдника. Коли з'ясувалося, що тата у нещасного хлопчика немає, багата уява почала підказувати мамам такі дії: найняти старшокласника, сусіда, міліціонера, щоб той підстеріг кривдника, коли він повертатиметься зі школи, і показав йому, де раки зимують. Коли я запитала: «Можливо, тоді простіше буде відразу найняти кілера?» — у відповідь на мені ринув шквал обурення — як я смію жартувати, коли обговорюється така серйозна проблема.
Нарешті одна вельми рішуча пані (директор невеликого приватного підприємства) порадила розгубленій мамі добитися звільнення (тобто виключення) забіяки зі школи. Коли я запитала, як вони уявляють собі виключення зі школи 9-річної дитини, а також як вони уявляють собі майбутню долю виключеного, і головне — чи не будуть особи, які його «виключили», все життя боятися зустрічі з «виключеним» у темному підворітті, мені знову порадили бути серйознішою і не відволікати увагу присутніх тут людей надуманими побудовами та безглуздими загрозами.
Що мене вразило в цій історії — це повна безпорадність дорослих людей, які не змогли запропонувати жодного «дорослого» рішення. Власне, всі запропоновані ними рішення полягали у тому, щоб так чи інакше дати кривдникові здачу — або руками побитого хлопчика, або руками найманця, або за допомогою адміністрації школи. Але ця тактика спрацьовує тільки в пісочниці, та й до того ж не завжди.
відповідної реакції. Проте якщо вчитель та батьки будуть дотримуватися однієї лінії: «Вася — чудовий хлопчик, але йому потрібно навчитися тримати себе в руках, інакше ніхто не побачить, який він чудовий», — це з часом може принести плоди. І головне — нікого не доведеться виключати з школи і бити в підворіттях.
(див. продовження) Л. Коваленко, «Диалоги с сыном» (М.: Педагогика, 1991.).
Додано (07.03.2012, 20:58)
---------------------------------------------
ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ УСПІХ ВИХОВАННЯ В СІМ’Ї
1. Сприятливий мікроклімат у родині.
2. Спільна діяльність членів сім’ї, що
3. Справедливий розподіл обов’язків, взаємодопомога та взаємопідтримка.
4. Спільний життєвий світогляд.
5. Оптимістичні настрої родини.
6. Особистий приклад батьків – головний метод родинного виховання (наслідування досвіду).
7. Шанування членів родини, повага до старших.
8. Бережливе ставлення до природи.
9. Активна участь дітей у сімейному житті.
10. Відсутність насилля в родині.
11. Збереження родинних традицій і звичаїв.
12. Відбір телепередач, інтернет-сайтів.
13. Любов до читання, створення родинної бібліотеки.
Ананова Тетяна Олександрівна, заступник директора з навчальної роботи,
Лошкарівська ЗШ І – ІІІ ст.,
Нікопольський район, Дніпропетровська обл..
За матеріалами: Освіта.ua
Додано (07.03.2012, 20:59)
---------------------------------------------
Золоті заповіді батькам
Шановні батьки! Давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо своїх дітей і бажаємо їм щастя. Ці рекомендації допоможуть вам швидше набути батьківської мудрості.
1. Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
2. Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себе, не вимагайте від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
3. Ніколи не навчайте тому, в чому самі не обізнані.
4. Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
5. Довіряйте дитині. Дозвольте робити власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
6. Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
7. Ніколи не давайте дитині негативних оціночних суджень («ти поганий», «ти брехливий», «ти злий»), оцінювати треба лише вчинки.
8. Намагайтеся впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
9. Не ставтеся до дитини зневажливо.
10. Будьте послідовними у своїх вимогах.
11. Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими (друзями, однокласниками, сусідами), а порівнюйте лише з тим, якою вона була вчора і якою є сьогодні.
Додано (07.03.2012, 21:01)
---------------------------------------------
КНИЖКА
Необхідно підтримувати в дитини думку про значення книжки не тільки для навчання
Книжка - це не лише шкільний підручник, а книжки художньої, публіцистичної, енциклопедичної літератури. Науково доведено про благотворний вплив друкованого слова на людину. Наприклад, під час читання художньої літератури в людини розвивається образне мислення й мовлення. Це дуже важливо, оскільки в сучасних людей переважає логіко-прагматичне мислення, яке й призвело до надмірної технократизації нашого життя порівняно з духовністю, гуманністю.
Поради батькам:
- кожного дня дитина повинна читати художню літературу принаймні 30 – 60 хвилин;
- оберіть разом з дитиною книжку, яку вона буде читати;
- визначте посильну кількість сторінок, яку повинна прочитати за день ваша дитина;
- приблизно через місяць почніть збільшувати кількість сторінок;
- заведіть зручного розміру календар, у якому дитина маркером буде відмічати періодичність читання;
- обов’язково підбийте підсумки такої цілеспрямованої роботи;
- учіть дітей дочитувати книжку до кінця, не залишати недочитаною;
- закріпіть ситуацію успіху дитини похвалою та якоюсь винагородою.
Додано (07.03.2012, 21:05)
---------------------------------------------
Поради батькам на кожен день
1. Говоріть синові або доньці: «Людям повинно бути з тобою легко». Не бійтеся повторювати це.
2. Коли ви лаєте дитину, не вживайте висловів: «Ти завжди», «Вічно ти». Ваша дитина взагалі і завжди хороша, вона лише сьогодні щось не так вчинила, про це і скажіть їй.
3. Не розлучайтеся з дитиною у сварці, спочатку помиріться, а потім йдіть у своїх справах.
4. Намагайтеся, щоб дитина була прив'язана до будинку, повертаючись додому, не забувайте сказати: «А все ж таки, як добре у нас вдома».
5. Вселяйте давно відому формулу психічного здоров'я: «Ти хороший , але не краще за інших».
6. Наші розмови з дітьми нерідко бліді, тому кожен день читайте з дітьми вголос (навіть з підлітками) гарну книгу, це сильно збагатить ваше духовне спілкування.
7. У суперечках з сином або дочкою хоч іноді поступайтеся, щоб їм не здавалося, ніби вони вічно не праві. Цим ви і дітей навчите поступатися, визнавати помилки і поразки.
Додано (30.03.2012, 22:25)
---------------------------------------------